OKULUN TARİHÇESİ

Okulumuz, 1991 / 1992 Eğitim ve öğretim yılında kendi binası olmadığı için ilçemiz Yavuz Selim Naci Giray İlköğretim Okulu bünyesinde " Zile Anadolu Lisesi " adı ile hizmete başlamıştır. Daha sonra Cumhuriyet İlköğretim Okulu ek binasında eğitim ve öğretime devam etmiştir. Şu anda hayırsever işadamlarımız Cemalettin ve Şerafettin DİNÇER kardeşler tarafından yaptırılan kendi binasında " DİNÇERLER 75.YIL ANADOLU LİSESİ” adı ile eğitim ve öğretime devam etmektedir.

     Okul binası Zile Belediyesi’nin hibe ettiği 7113 metre karelik arsa üzerine 2000 metre kare kapalı alanda bodrum üzeri iki kat olarak inşa edilmiş olup,  6453 metre karelik bahçe mevcuttur. Okulumuzun temeli 30 Ağustos 1998’de atılmış olup 31 Ağustos 1999’da tamamlanarak hizmete açılmıştır.

      Okulumuzdan mezun olan öğrencilerimizin büyük bölümü üniversiteyi kazanmıştır. 1998 den itibaren mezun veren okulumuz 2009 yılı dahil toplam 678 öğrenci mezun etmiştir. Daha sonraki yıllarda kazananlarla birlikte toplam 434 öğrenciyi çeşitli üniversitelere yerleştirme başarısını göstermiştir. Genel başarı oranı %64 dür.

      Okulumuz halen 2 idareci, 22 öğretmen, 1 memur,  5 hizmetli ve 225 öğrenci ile eğitim-öğretim faaliyetine devam etmektedir.